23948sdkhjf

Hvordan iscenesættes fremtidens detailhandel?

"Giv dine kunder en oplevelse ved ethvert køb”. ”Giv dine kunder løsninger i stedet for valg”. Det er blot nogle af de råd, detailbranchens internationale eksperter giver til fremtidens succesfulde handel. Læs flere her.
Dansk Erhverv og WEAR afholdt for nyligt arrangementet ”Reframe Retail”, hvor fem eksperter fra den internationale detailbranche gav gode råd til, hvordan du kan forholde dig til fremtidens detailhandel.

Få de bedste råd her:

Eva Steensig, sociolog og forbrugerekspert
Eva Steensig talte i sit oplæg ”Hvor er fremtidens forbrugere?” om balancegangen mellem at have fysiske og online shops og konkluderede til slut: ”Vi skal kunne svare hurtigt og præcist på, hvilken værdi vi skaber for kunderne når de kommer ind i vores fysiske butikker, hvis vi skal kunne forsvare at bruge penge på de mange km2…”

Martin Linander, Retail Operations Director, FlyingTigerCopenhagen
I sit oplæg, ”Hvad skal der til for at Go Global” gav Martin Linander flere gode råd til, hvad du skal være opmærksom på, når du starter salg til udlandet:

- Giv dine kunder en oplevelse ved ethvert køb
- Bliv ved med at afprøve og fejle – det lærer du af
- Simplificer din forretningsmodel – verden er kompleks nok i forvejen
- Vær i stand til at ændre og udvikle din virksomhed for at overleve

Matthew Brown, Retail Trend Consultant & International Speaker
Matthew Brown gjorde i sit oplæg ”Ligger succesen i omnichannel?” op med fortidens retail og satte fokus på den nye trend: ”Me”tail.

Ifølge ham er omnichannel (sælge både fysisk og online) svaret på fremtidens retail, og har fire råd til, hvordan du bliver omnichannel ekspert:

- Curate: Giv dine kunder løsninger i stedet for valg
- Educate: Vis kunderne, at du er eksperten, og hjælp dem med at lære
- Personalise: Gør det muligt at personalisere dine produkter for at involvere kunden
- Inspire: Skab oplevelser i dine butikker

Lizanne Kindler, CEO, Talbots USA
Lizanne Kindler fortalte i sit oplæg ”Hvordan laver man en turn around?”, hvordan hun selv har vendt underskud på 50 mio. USD til overskud på 100 mio. USD på kun 4 år i den amerikanske tøjkæde Talbots. Talbots havde glemt hvad deres kernekunder efterspurgte og havde bevæget sig væk fra dem, hvilket hverken medarbejdere eller kunder havde det godt med.

Hendes motto for en vellykket turnaround er: ”Keep it simple, understandable, and attainable”. Lizanne Kindler gav desuden fire råd til, hvad du skal fokusere på, hvis du selv skal lave en turn around:

- Lav en konkret plan
- Prioriter: Bliver virksomhedens penge brugt rigtigt?
- Brug kræfter på rekruttering
- Fokuser på dine kunder

Simon Lajboschitz, Khora VR
I sit oplæg om Virtual Reality, fortalte Simon Lajboschitz, hvordan Virtual Reality kan bruges som et redskab til at mikse nye teknologier til at give dén oplevelse, kunderne gerne vil have i den fysiske butik.

Med Virtual Reality kan du tage dine kunder alle steder hen – du skal blot give dem et par VR-briller på.

Det var mulighed for at prøve brillerne på konferencen, hvilket mange benyttede sig af. Denne teknologiske udvikling har stort potentiale for fremtidens retail og kan give dig mulighed for at give dine kunder endnu flere oplevelser i dine fysiske butikker.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141